ananaslife.blogg.se

Jag gillar galna människor, färg och form, tatueringar, cross, dans,kläder, djur och natur. Vill träffa en utomjordning.

hår

Publicerad 2014-11-04 20:31:51 i Allmänt,

 
Kan mitt hår ta och växa fortare? 
 
gammal bild, men håret är alltid lika långt :( nu har jag ju till och med klippt av en liten bil för det var sjukligt spretigt i topparna. Men samtidigt finns det ju så mycket annat man kan lägga sin energi på än att grubbla över håret. Men det är ju så retsamt kul och hemskt på samma gång. Aldrig blir man riktigt nöjd, och oftast slutar ens hemmafärgningar i katastrof och man får åka med jättemössa på sig till citygross och köpa ny färg. Från ljust till mörkt till för mörkt till lite slingor till lite mer slingor till att vilja ha ombre till att ha hela i samma brun till att ha nästan svart och så går hårfärgståget runt runt. Dyr resa om inte annat. Och då när det är som värst, som allra mest slitet tänker jag "äh skitsamma, nu kan jag lika gärna göra dreads för det är ändå så slitet" Så gör man det, så ångrar man sig ytterligare en gång och tar ur dom, vilket gör håret ännu mer slitet än det var innan. Alltså jösses. Sen har jag ju även tyckt att en liten permanent inte skulle sitta helt fel, vilket det sedan har visat sig visst sitta fel. Tillsist är håret så kort att man "måste" kööpa löshår. Sagt och gjort. Enda problemet då som oftast uppstår är att det  nya håret inte är i samma färg som ens eget. Och ta daa, ett nytt evighets projekt. 
Ibland vill man ju bara raka av alltihopa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela